NAUDINGA: kaip susitvarkyti savo LinkedIn profilį?

2020-07-21, Galioja iki

LinkedIn – platforma, kuri puikiai tinka siekiant pritraukti darbdavių  dėmesį per socialinius tinklus. Tam, kad tai padarytumėte svarbiausia tinkamai susitvarkyti savo profilį, kuriame atsispindėtų jūsų stiprybės, domėjimosi laukas, turimos patirtys ir įžvalgos. Štai, į ką rekomenduojame atkreipti dėmesį:

Tinkama profilio nuotrauka – lyg vizitinė kortelė

Būtent į nuotrauką pirmiausia krypsta darbdavių dėmesys, nes ji leidžia iškart įsivaizduoti kaip atrodo žmogus, su kuriuo bus bendraujama ir padeda sukurti didesnį pasitikėjimo jausmą. Todėl venkite profilio nuotraukos vietoje palikti neužpildytą laukelį. Taip pat LinkedIn skaičiavimai rodo, jog profilio nuotrauka net 21 kartą padidina profilio peržiūrų skaičių.

Nepamirškite, kad profilio nuotrauka turi būti reprezentatyvi ir nauja, kad joje atrodytumėte panašiausiai į dabartinį save. Žinoma, geriausia, kad nuotraukoje būtų tik jūsų portretas, o ne šone besimatantys draugai ar augintiniai. Pridėtinės vertės gali suteikti ir jūsų veiklą atspindinti apranga: jeigu dirbate ofise – smart casual drabužiai; jeigu esate sporto treneris – graži sporto apranga; jeigu esate susijęs su sveikatingumo veikla – baltas darbinis chalatėlis ir pan.

Coverio nuotrauka – vizualus pasakojimas apie save

Coverio nuotrauka yra antras vaizdo elementas profilio puslapio viršuje. Jeigu tinkamai pasirenkama, nuotrauka gali dar labiau patraukti žmonių dėmesį, suteikti daugiau konteksto apie veiklas, kurios jums yra svarbios ar įdomios. Coverio nuotrauką galima išnaudoti ir kokios nors renginio, įvykio, knygos ar kitų dalykų reklamai, susijusiai su jūsų veikla.

Išsamus savo darbo patirties ir raktažodžių aprašymas – milžiniškas pliusas

Pateikdami savo darbo, praktikos ar savanorystės patirtis LinkedIn profilyje, jas tinkamai ir išsamiai aprašykite (galite įkelti turimus sertifikatus ar pažymėjimus). Nurodykite su kokiais klientais dirbote, kokius projektus teko įgyvendinti, kokiomis programomis gebate naudotis ir tokiu būdu padėkite jus stebintiems žmonėms geriau suprasti jūsų darbo specifiką ir turimas kompetencijas. Nepamirškite ir savo akademinės patirties – vidurinių mokyklų vardinti nebūtina, tačiau aukštasis išsilavinimas ir turimi moksliniai laipsniai – didelis privalumas.

Dar viena svarbi dalis – raktažodžiai. Geriausia juos parinkti atsižvelgiant į dabartinę ar norimą susirasti darbovietę. Pavyzdžiui, jeigu jūsų specialybė susijusi su komunikacija, tuomet raktažodžių skiltyje akcentuokite tokius dalykus, kaip: rašymas, kontaktavimas su žiniasklaida, socialiniai tinklai, vidinė ir išorinė komunikacija, strategijų / planų ruošimas ir pan.

Antraštė – kur kas daugiau nei tik darbo pavadinimas

Nėra taisyklės teigiančios, kad jūsų aprašymas turi būti tik darbo pavadinimas. Stenkitės išnaudoti antraštės laukelį ir sakiniu ar keliais aprašyti save (savo unikalumą, išskiriantį jus iš tos pačios srities specialistų), mėgstamą veiklą ar veiksnius, kurie skatina ja užsiimti. „Parduokite save“ – atskleiskite savo stiprybes, pranašumus ir venkite nuvalkiotų frazių, teigiančių, kad esate atviras naujiems iššūkiams, tai užtenka pažymėti specialioje skiltyje, kuri matoma darbdaviams.

Platus pažinčių ratas – gero profilio bruožas

Vienas paprasčiausių ir aktualiausių būdų išplėsti savo LinkedIn  tinklą – sinchronizuoti profilį su el. pašto adresatų knyga.  Taip pat tai galite daryti patys paieškoje susirasdami savo draugus ar pažįstamus kolegas. Sąrašą nuolat galite atnaujinti ir papildyti.

Skills & endorsements skiltis – abipusė nauda

Rekomenduojame profilyje aktyvuoti skills & endorsements skiltį, kuri leis tiek jums, tiek kitiems tvirtinti bei įvertinti nurodytus įgūdžius ir gebėjimus. Geriausia šioje skiltyje nurodyti nemažiau nei 5, gerai apgalvotus ir tikrus, savo sugebėjimus, kuriais neabejotų ne tik kiti, bet ir jūs patys. Galite sugebėjimus išdėstyti nuo svarbiausių, tų kuriais labiausiai pasitikite, iki tų, ties kuriais dar dirbate.

Panaudokite rekomendacijų skiltį savo naudai

Savo profilyje galite pasinaudoti dar viena, ypač vertinga, rekomendacijų skiltimi, kurioje jūsų klientai ar kolegos gali palikti tam tikrus atsiliepimus. Tai ypač naudinga, nes į jūsų profilį užsukę žmonės gali susidaryti nuomonę ne tik iš jūsų paties aprašymo, bet ir iš kitų žmonių rekomendacijų. Šią skiltį galite panaudoti keisdami darbo vietą ir paprašydami kolegų įvertinti su jumis nuveiktus darbus, darbinę patirtį ar tiesiog paprašykite rekomendacijų iš žmonių, su kuriais jums kasdien tenka susidurti profesiniame kelyje.

Kurkite savo turinį ir naudokite jį pokalbio užmezgimui

LinkedIn – puiki platforma dalintis savo žiniomis ar interesais, susijusiais su profesine sritimi, užduoti klausimus, gauti komentarus ir diskutuoti. Nesvarbu ar dirbate tam tikroje įmonėje, ar savarankiškai, vis tiek galite dalintis įdomiais tyrimais ar įžvalgomis – paprastai aplinkiniams įdomiau patinkančią informaciją gauti iš žmogaus asmeninio profilio. Kuo aktyvesnis būsite – tuo daugiau jus matys darbdaviai ir kolegos. Patys taip pat galite sekti jus dominančių įmonių, organizacijų ar žmonių profilius ir domėtis jų skelbiamu turiniu.

Norint, kad jūsų LinkedIn profilis būtų tvarkingas ir patrauklus – nereikia sugaišti itin daug laiko. Svarbiausia išsigryninti savo stiprybes, apgalvoti jau turėtą patirtį, ją gražiai susisteminti ir išsiryškinti norimą gauti naudą. Nuo to pradėjus, toliau viskas turėtų klostytis labai natūraliai ir lengvai!