TAI ĮDOMU: Mokytojo profesija Suomijoje – prestižinė, kaip gydytojo ar teisininko
Viena iš Suomijos mokyklų sėkmės priežasčių – visa apimantis principas „mažiau yra daugiau“. Mokytojai čia turi mažiau darbo valandų, moksleiviai turi mažiau pamokų ir atsiskaitymų, o mokyklos mažiau konkuruoja, daugiau bendradarbiauja. Mažiau ir reguliavimo iš išorės – užtat daugiau pasitikėjimo, teigia Turku universiteto mokslininkai, kurių ilgametis partneris Lietuvoje yra Vytauto Didžiojo universitetas (VDU), plėtojantis su suomiais Baltijos regiono studijų tinklus, jungtinę magistrantūros studijų programą ir bendrus mokslo tyrimus.
Daugiau laisvės, mažiau suvaržymo
Suomiai savo sprendimus grindžia mokslu: nėra įrodymų, kad pervargę, darbais apkrauti moksleiviai pasiekia geresnių rezultatų – priešingai, tyrimai patvirtina, jog žmonės išmoksta daugiau, kai gauna pakankamai poilsio ir veiklų įvairovės. Rezultatai pasiteisino – Suomijos švietimo sistema šiandien efektyvumu tik šiek tiek nusileidžia Pietų Korėjai ir Kinijai, šalims, kurių mokyklos vadovaujasi itin griežtais mokymo principais ir konkurencijos akcentavimu. Tuo tarpu Suomija žengė priešinga kryptimi – mokymo atmosfera čia kupina laisvės, o ne varžymosi.
Daugiau informacijos rasite: http://www.vdu.lt/lt/mokytojo-profesija-suomijoje-prestizine-kaip-gydytojo-ar-teisininko/