Įsibėgėja VDU savanorystės-mentorystės programos „Kelrodė žvaigždė“ antrasis sezonas
Įsibėgėja Vytauto Didžiojo universiteto (VDU), bendradarbiaujant su Izraelio ambasada, Vilniaus universitetu, VDU „Atžalyno“ progimnazija bei VDU Ugnės Karvelis gimnazija, vykdomos savanorystės-mentorystės programos „Kelrodė žvaigždė“ antrasis sezonas. Pagrindinis programos tikslas – kviesti studentus tapti savanoriais ir padėti 3-6 klasių moksleiviams, kurie turi sunkumų mokydamiesi arba gyvena socialinėje atskirtyje. Programoje dalyvaujantys moksleiviai atrenkami pagal socialinio darbuotojo ir klasių auklėtojų paruoštas charakteristikas.
Įprastai, „Kelrodė žvaigždė“ programos metu, savanoriai studentai su savo moksleiviais kiekvieną savaitę praleisdavo po 2 valandas gyvuose susitikimuose, kurių metu padėdavo jiems mokytis, supažindindavo su veiklomis Kauno mieste ar universitete, kartu užsiimdavo kitomis pažintinėmis veiklomis. Nuo praėjusio sezono pabaigos ši programa atrodo kiek kitaip – dėl pasaulinės koronaviruso (COVID-19) pandemijos bei LR Vyriausybės paskelbto karantino šalyje, visos „Kelrodė žvaigždė“ programos veiklos persikėlė į virtualią erdvę.
Projekto kuratorė Jūratė Vietaitė pastebi, jog programos veikloms persikėlus į virtualią erdvę ir naudojantis tik išmaniosiomis bendravimo platformomis, iš pradžių kilo nemažai klausimų, buvo nerimo ir nesusikalbėjimo, tačiau startavus antrajam projekto sezonui viskas susitvarkė bei pradėjo vykti kur kas sklandžiau.
„Pirmojo sezono pabaigoje, kuomet studentų savanorių ir moksleivių bendravimas persikėlė į virtualią erdvę, buvo pastebima šiokia tokia panika. Tikriausiai tai natūralu, turint galvoje, jog studentai su savo moksleiviais jau buvo užmezgę gana glaudų ryšį, turėjo susitikimų ir veiklų ritmą, kuris staiga buvo sutrikdytas. Nors buvo nemažai iššūkių, tačiau sezoną pavyko pabaigti puikiai – numatomi rezultatai buvo pasiekti ir džiugino ne tik projekto organizatorius, bet ir dalyvius“, – pasakojo J. Vietaitė.
„Antrojo sezono metu studentai spėjo su savo moksleiviais keletą kartų susitikti gyvai iki kol tolimesnis bendravimas persikėlė į nuotolinę erdvę. Manau, jog tai buvo svarbu, siekiant, kad moksleiviai pamatytų savo naująjį draugą ir suprastų, jog veikloms vykstant nuotoliniu būdu visuomet gali į jį kreiptis. Tenka pastebėti, jog visos veiklos dabar vyksta kur kas sklandžiau – visi programos dalyviai susitaikė su pasaulyje ir šalyje vyraujančia situaciją, ją suvokia ir stengiasi kuo aktyviau pasinaudoti visomis išmaniųjų technologijų galimybėmis, tam, kad sukurtų glaudų ryšį ir pasiektų programos metu išsikeltus tikslus“, – teigė projekto kuratorė.
Nepaisant to, jog programos veiklos buvo pilnai perkeltos į nuotolines bendravimo platformas, VDU nusprendė išlaikyti savo tradicijas ir trečius metus iš eilės organizuojamame Savanorių padėkos vakare apdovanojo aktyviausią „Kelrodė žvaigždė“ programos mentorių bei padėkojo visiems projekte dalyvaujantiems savanoriams. Taip pat virtualus šventinis vakaras buvo suorganizuotas ir projekte dalyvaujantiems moksleiviams, jo metu vyko protmūšis, pokalbiai su moksleiviais bei mentoriais.
„Programos metu siekiama kurti darnią bendruomenę, lavinti tiek savanorių, tiek moksleivių socialinius įgūdžius, išmokti spręsti problemas ir kylančius iššūkius, todėl negalime neatkreipti dėmesio į tai, jog net ir šiek tiek pasikeitus pačiam programos formatui – visi išsikelti tikslai yra aktyviai vykdomi ir įgyvendinami. Turime susitaikyti su naująja realybe, ją priimti ir išnaudoti. Džiaugiuosi matydama, jog tarp savanorių ir moksleivių atsiranda vis glaudesnis ryšys“, – mintimis dalinosi specialistė J. Vietaitė.
Projekto savanorė-mentorė Orinta Baužytė pastebi, kad virtualus bendravimas su moksleiviu yra iššūkis, tačiau tuo pačiu tai atveria ir naujų galimybių, išmoko dar nepažintų dalykų ir visiškai netrukdo megztis artimam ryšiui.
„Bendravimas nuotoliniu būdu kelia iššūkių, tačiau įdėjus pastangų, laiko ir susikūrus tam tikrą sistemą galima pasiekti labai daug. Jau nuo pat programos pradžios pastebiu stiprų pokytį tiek savyje, tiek savo moksleivėje. Aš išmokau atsakomybės tinkamai pasiruošti susitikimams, apgalvoti kiekvieną detalę, o moksleivė – laiku prisijungti, neatidėlioti susitikimų. Nors reikėjo įdėti daug darbo, tačiau dabar jaučiasi, jog abi su mergaite esame vienodai atsakingos už susitikimus, jų metu vykdomas veiklas ir pasiektus rezultatus. Matydama moksleivės susidomėjimą ir norą bendrauti, pati jaučiu kur kas didesnę motyvaciją stengtis ir sukurti kuo įsimintinesnę patirtį tiek jai, tiek sau“, – pasakoja savanorė.
„Virtualių susitikimų metu ne tik ruošiame namų darbus, diskutuojame, dalinamės patirtimis, bet ir stengiamės užsiimti tam tikromis papildomomis veiklomis. Pavyzdžiui, žaidžiame žaidimus, šiuo metu ruošiamės virtualiai aplankyti 50 Kauno rajono lankytinų vietų ir su jomis susipažinti. Kadangi su moksleive gyvename skirtinguose Lietuvos kampeliuose, nusprendėme pasidaryti diskusiją „Kelionė po Lietuvos miestelius“ ir jos metu pasidalinti įspūdžiais apie sau patinkančias Lietuvos vietas. Smagu stebėti teigiamą pokytį, kuomet bendravimo pradžioje moksleivė nedrįso įsijungti kameros ar drąsiau užduoti galvoje kirbančių klausimų, o dabar visiškai laisvai bendraujame viena su kita, klausimus užduodu ne tik aš, bet ir gaunu jų atgal ir jie nebūtinai susiję tik su mokymosi procesu, tačiau ir apie mus kaip asmenybes. Tai labai daug reiškia, nes tampame draugėmis, o taip išsikeltų tikslų siekti tik lengviau. Taigi, žvelgiu į kiekvieną galimybę su dėkingumu ir antrąją programos pusę pradedu nusiteikusi dar užtikrinčiau ir su didesne motyvacija“, – įspūdžiais dalinosi programos dalyvė.
Kita programos savanorė-mentorė Gabrielė Buivydaitė teigia, kad pirmieji gyvi susitikimai buvo labai svarbūs ir padėjo pagrindą po kojomis toliau bendraujant su moksleiviais ir siekiant užmegzti su jais ryšį.
„Labai smagu, kad pirmieji susitikimai su moksleiviais vyko gyvai, nes tai buvo labai svarbi pradžia draugystės užmezgimui. Spėju, jog dėl to, kad man paskirta moksleivė ir aš pati esame gana bendraujančios, tai nesusidūrėme su didesniais sunkumais perėjus prie virtualaus bendravimo. Dabar daug laiko praleidžiame bendraudamos ne tik apie mokslus, bet ir apie moksleivės pomėgius. Žinoma, norėtųsi bendrauti bei daugelį veiklų atlikti ne per kompiuterio ekraną, tačiau svarbu nenustoti stengtis kurti ryšį sąlygomis, kurias turime, ir tikėtis, jog situacijai pagerėjus vėl pavyks susitikti ir realiai“, – mintimis dalinosi Gabrielė.
Primename, kad antrasis „Kelrodė žvaigždė“ programos sezonas bus vykdomas iki 2021 m. birželio mėnesio. Registraciją į naują sezoną prasidės 2021 m. rugsėjo mėnesį.