Žaidimų kūryba – kaip pramoga virsta karjera?
Ką veikia žaidimų kūrėjai? Ar norint kurti kompiuterinį žaidimą, užtenka tik programavimo žinių? Jei nemoku programuoti, ar vis tiek galiu prisijungti prie žaidimų kūrėjų bendruomenės? Noriu tapti žaidimų kūrėju, bet nežinau, kur studijuoti bei ką mokytis? Jei jums kyla šie ir panašūs klausimai – vasario 24 d. Vytauto Didžiojo universitete (VDU) vyksiantis renginys „Žaidimų kūryba – kaip pramoga virsta karjera?“ skirtas jums.
„Renginio metu sieksime išsklaidyti mitus, jog kompiuteriniai žaidimai skirti tik pramogai – jie taip pat gali daug ko išmokyti. Apsilankę čia, turėsite galimybę iš arčiau susipažinti su žaidimų industrija bei patys išbandyti ir įvertinti lietuvių žaidimų kūrėjų sukurtus žaidimus. Renginio dalyviai taip pat galės pamatyti žaidimų kūrimo užkulisius – sužinos, kaip kuriami žaidimai, kokios žinios reikalingos norint pradėti savo pirmojo žaidimo projektą ir su kokiomis galimomis kliūtimis tenka susidurti“, – pasakoja viena iš renginio organizatorių, Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Informatikos fakulteto Sistemų analizės katedros vedėja doc. dr. Judita Kasperiūnienė.
Pasak mokslininkės, žaidimų pramonė – tai ateitis. „Žaidimų industrija – sparčiausiai auganti pramogų industrija pasaulyje, savo generuojamomis pajamomis jau aplenkusi filmų ir muzikos pramones kartu sudėjus. Remiantis prognozėmis, žaidimų industrija kasmet augs 12.3% ir jau šiemet generuos daugiau nei 200 mlrd. JAV dolerių, o 2030 m. perkops 570 mlrd. dolerių ribą. 2021 m. statistika rodo, kad Lietuvos žaidimų industrija generavo per 225 mln. eurų, kas sudarė 0,2 proc. Lietuvos BVP”, – pastebi ekspertė.
Tuo metu Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacijos (LŽKA) projektų vadovas Ričardas Jaščemskas atkreipia dėmesį, kad žaidimų kūryba ypatinga tuo, jog ji apima daug įvairių sričių, o čia save atrasti gali įvairių talentų žmonės. „Prie žaidimų dirba ne tik programuotojai ar dailininkai, bet ir žaidimų dizaineriai, animatoriai, modeliuotojai, scenaristai, garso ir muzikos kūrėjai bei kiti specialistai. Lietuvoje sparčiai augant industrijai su žaidimais jau dirba 2500 žmonių, tad atsiranda vis naujų ir vis įvairesnių galimybių tiek prisijungti prie egzistuojančių studijų, tiek sukurti kažką pačiam“, – įsidarbinimo žaidimų industrijoje galimybes apibūdina R. Jaščemskas.
Renginio programoje – nuo žaidimų analizės iki pažinties su kūrybiniu procesu
Vasario 24 d. vyksiančio renginio „Žaidimų kūryba – kaip pramoga virsta karjera?“ metu visų besidominčių žaidimų kūryba nuo 10 val. lauks 30 min. trukmės paskaitos su 15 min. pertraukomis, o 14 val. vyks apvaliojo stalo diskusija su šios industrijos ekspertais.
Renginys – nemokamas.
Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacijos (LŽKA) projektų vadovas Ričardas Jaščemskas apžvelgs žaidimų kūrybą ir industriją Lietuvoje. Vaido Gecevičiaus („Gluk Media”) paskaitoje „Koks tavo vaidmuo žaidimų kūryboje?“ renginio dalyviai, analizuodami žaidimą apie Kauno istoriją, susipažins, kokie skirtingi talentai reikalingi kuriant vaizdo žaidimą. Augustas Vachauzas („SneakyBox”) paskaitoje „Game Design 101” pasakos, kaip generuoti idėjas ir kaip parengti GDD (angl. game design document). Ekspertas taip pat atskleis, kaip vyksta pristatymo/pasiūlymo (pitch) procesas bei kokie įgūdžiai naudingi kuriant kompiuterinio žaidimo dizainą.
„TutoTOONS“ vardas yra puikiai žinomas mobiliąsias programėles pamėgusiems vaikams bei jų tėvams, tačiau retas kuris esame girdėję, jog ši vaikiškų mobiliųjų žaidimų studija yra įkurta Lietuvoje, o joje dirba labai sėkmingai veiklą plėtojanti kūrėjų komanda. Kotryna Rimaitė kvies susipažinti su „TutoTOONS“ kūrybiniu procesu – kaip gimsta žaidimai, su kokiais iššūkiais komandos susiduria kūrybos procese bei kokios galimybės jauniems talentams yra siūlomos „TutoTOONS“ komandoje.
Tuo metu kita „TutoTOONS“ atstovė Brigita Kairytė paskaitoje „Ar žinote, kaip nupiešti mieliausią veikėją” pasidalins savo patirtimi kuriant žaidimų veikėjus bei aplinkas, darbo proceso užkulisiais, pavyzdžiais ir patarimais tiems, kurie nori išbandyti žaidimų dailininko profesiją.
Išsami renginio programa:
Būsimiems žaidimų kūrėjams – galimybė iš arčiau susipažinti su studijų programa
Renginys „Žaidimų kūryba – kaip pramoga virsta karjera?“ – bendras VDU Informatikos fakulteto ir Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacijos (LŽKA) projektas. VDU Informatikos fakultetas bendradarbiauja su Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacija, rengdamas Multimedijos ir interneto technologijų specialistus. Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacijos atstovai dalyvauja studijų programos atnaujinime, skaito paskaitas studentams ir dalinasi naujausia žaidimų industrijos informacija. Studentams sudaromos galimybės atlikti praktikas įvairiose Lietuvos bei tarptautinėse žaidimų kompanijose (pvz. „Unity“, „TutoTOONS“ ar kitose).
„Bendradarbiavimo tikslas – rasti ir pritraukti geriausius talentus į Lietuvos žaidimų industriją bei kurti kokybiškas ir inovatyvias žaidimo kūrimo programas. Tačiau svarbiausias tikslas – parodyti, jog žaidimų industrija yra ne tik pramoga, bet ir puiki, inovatyvi bei perspektyvi veikla“, – teigia VDU IF mokslininkė doc. dr. J. Kasperiūnienė bei atkreipia dėmesį, jog renginio metu būsimieji studentai taip pat turės galimybę susipažinti su universitete dėstomos Multimedijos ir interneto technologijų bakalauro studijų programos teikiamomis galimybėmis.
„Multimedijos ir interneto technologijų studijų programa iš kitų išsiskiria tuo, jog, čia besimokydami žaidimų kūrybos, studentai kartu prisideda prie rytdienos interneto kūrimo: stato virtualius ir 3D pasaulius, naudodamiesi šiuolaikinėmis medijomis kuria muzikos, dizaino ir meno instaliacijas“, – būsimuosius virtualios ateities kūrėjus apibūdina doc. dr. J. Kasperiūnienė.
Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacija
Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacija (LŽKA) – tai organizacija, vienijanti visų sričių žaidimų kūrėjus profesionalus bei mėgėjus. Organizacija buvo įkurta 2013 metais. LŽKA veiklos tikslai yra vienyti Lietuvos žaidimų kūrėjus, skatinti jų tarpusavio bendradarbiavimą, atstovauti žaidimų kūrėjų interesams. Taip pat – propaguoti žaidimų kūrimą Lietuvoje, skatinti profesinį tobulėjimą ir padėti kūrėjams to siekti. LŽKA siekia inicijuoti, skatinti, remti ir bendradarbiauti kuriant su žaidimų industrijomis susijusias mokymo programas Lietuvos mokyklose ir universitetuose. Tarp kitų jos tikslų – skatinti tarptautinį žaidimų kūrėjų bendradarbiavimą, palaikyti ir plėsti ryšius su giminingomis užsienio šalių organizacijomis, skleisti žinias apie Lietuvos žaidimų kūrėjus užsienio šalyse.
Renginys „Žaidimų kūryba – kaip pramoga virsta karjera?“, kurį organizuoja VDU Informatikos fakultetas kartu su Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacija (LŽKA), vyks jau vasario 24 d., penktadienį, 10 val. VDU daugiafunkciame mokslo ir studijų centre (V. Putvinskio g. 23, Kaunas).
Renginys – nemokamas.
Vasario 3 d. taip pat kviečiame prisijungti prie kasmetinio žaidimų kūrybos renginio „LT Game Jam 2023”, kuris yra pasaulinio hakatono „Global Game Jam” dalis. Pagrindinė šio renginio užduotis – per vieną savaitgalį sukurti veikiantį žaidimo prototipą. Kaune dalyvių lauksime Lietuvos švietimo istorijos muziejuje (Vytauto pr. 52). Renginys nemokamas. Daugiau informacijos ir registracija